Felgi dla Seat Leon 1P – jaka szerokość, jakie ET

Dzięki pomocy ludzi z leonclub.pl (Passenger, AdamTower, Ojciec, PKonrad) udało się zrobić podsumowane.

W przypadku doboru felg dla Leon-a ważne są trzy parametry:

  • rozstaw śrub – dla Leon 1P MUSI być 5×112
  • szerokość felgi podawana w calach (typowo – 6,5 cala, 7 cali, 8 cali)
  • ET – offset felgi podawany w milimetrach (współczynnik odsadzenia felgi) – im mniejszy tym felga bardziej „wystaje” na zewnątrz

Ważną rzeczą jest pamiętanie, że offset felgi JEST powiązany z szerokością felgi – im szersza felga tym najmniejsze dopuszczalne ET jest większe.

I tak oryginalne felgi są w rozmiarach:

  • 6,5″ x 16″ ET 50 -> czyli dla felgi szerokości 6,5 cali fabryczne ET50
  • 7″ x 17″ ET 54  (FR) -> czyli dla felgi szerokości 7 cali fabryczne ET54
  • 7,5″ x 18″ ET 51 (Cupra) -> czyli dla felgi szerokości 7,5 cali fabryczne ET51
  • 8″x19″ ET53 (Cupra R) -> czyli dla felgi szerokości 8 cali fabryczne ET53

Dla felg na styk w zależności od szerokości:
dla 8 cali –  ET  >= (większe równe) 45 (to znaczy że nie może być np. ET 40)
dla 7,5 cali – ET >= 40
dla 7 cali – ET >= 35
dla 6,5 cala – ET >= 30

Przy obniżonym zawieszeniu (Seat Sport Kit, Eibach Pro) dodajmy do ET 4-6 mm na każde 30 mm obniżenia.

Czyli dla przykładu poniższe powinny działać, przy czym przy każdym obniżeniu zawieszenia o 30 mm przesuwamy się i jedną linijkę w dół (mnie interesowały 17 cali wiec tylko takie są poniżej)

17×7 – ET35-39 (nieobniżony)
17×7 – ET40-44 (obniżony 25-30 mm – Eibach Pro Kit, Seat Sport)
17×7 – ET45+ (obniżony 50 mm – Seat Sportline, Eibach Sportline)

Ja teraz mam 17×8 ET45 – i nic nie ociera :) – więc powyższe można trochę naciągnąć w stronę niższych wartości ET.