Korekcja wskazań prędkościomierza cz.2

Ponieważ po ustawieniu kodowania na 7 licznik zaczął mi zaniżać prędkość (przy 100 km/h pokazywał 98 km/h) zmieniłem kodowanie o jedno oczko w dół, na 6. Dalej mi się wydaje, że zawyża, zmienię na 5. Przy okazji tabela zależności wartości ustawienia kodowania i sposobu prezentacji prędkości. Czyli wartości teoretycznie 5 i 1 powinny dawać najlepsze rezultaty. W praktyce ustawienie na 5 powoduje znaczne odchyłki. Testowałem też wartość 3 i jest podobnie. Jedyna nadzieja w wartości 1 – jeżeli odchyłka będzie za duża to wracam do 6.

Tak wygląda tabela teoretyczna:

7 97,00% 22532
6 98,44% 22420
5 99,94% 22304
1 101,46% 22188
2 102,94% 22076
3 104,49% 21960
4 106,00% 21848

W rzeczywistości ta tabela wygląda tak (aby ją utworzyć należy zmieniać cyfry z kodowaniu licznika i odczytywać wartości z kanału 201 i 202) – podejrzewam, że wartość ta zależy od konkretnego modelu licznika:

7 24356 1776
6 23824 1812
2 22608 1912
1 22368 1932
3 22216 1948
5 21741 1988
4 21284 2032

W tej chwili dla opon 225/45R17 mam ustawione wartość 2 – i różnica wskazania GPS i prędkościomierza to około 5%