Radziejowa i Wysokie Skałki (Wysoka)

Zapowiedź pięknej pogody sprawiła, że wróciłem do planowania wycieczek. Tym razem na celowniku Beskid Sądecki i Radziejowa, która ostatnim razem pożegnała mnie ulewnym deszczem. Miałem nadzieję, że tym razem zasłużę na lepszą pogodę.

Trasa zaczyna się w Jaworkach na parkingu pod przełęczą Homole chwilę po 9:00 . W sumie może być inny parking, ale ponieważ jest poza sezonem, to zakładałem, że jest darmowy (pomyliłem się jak się okazało za 11 godzin). Więc zaczynamy szlakiem czerwonym w stronę Białej Wody, na rozdrożu tym razem trzymamy się szlaku czerwonego.
Radziejowa i Wysoka - 02
Idziemy równym tempem w strone Obidzy, a potem odbijamy na niebieski szlak na Małego Rogacza i Wielkiego Rogacza (11:50).

Radziejowa i Wysoka - 09

Następnie zmiana szlaku na czerwony, krótkie zejście, galeria z widokiem na Tatry i podejście na Radziejową.

Radziejowa i Wysoka - 11

Na górze jesteśmy o 12:30 i od razu wchodzimy na wieżę, aby zrobić kilka zdjęć, bo z dołu nic nie widać.

Radziejowa i Wysoka - 08

Potem schodzimy czerwonym szlakiem w kierunku na Przehybę. W schronisku jesteśmy o 14:00 – w sam żeby się pożywić.Radziejowa i Wysoka - 14

Następnie schodzimy szlakiem niebieskim, a potem zielonym, którym w zeszłym roku wchodziłem i który bardzo mi się podobał ze względu na chaszczingowy charakter. Aby skrócić asfalting przy dojściu do parkingu po wyjściu z rezerwatu schodzimy ze szlaku i lokalnym drogami podążamy na wschód. Tam docieramy miejsca, gdzie odbywają się jakieś zbiorowe imprezy i patrząc na widoczne z drugiej strony doliny Pieniny Małe decydujemy wydłużyć trasę aby sobie po nich trochę pochodzić.Radziejowa i Wysoka - 19

Tak więc Wysokie Skałki zostają nowym celem, zejście chcemy zrobić przez wąwóz Homole. W Szczawnicy jesteśmy o 17:00 i rozpoczynamy lajtowe podejście szlakiem żółtym. Na grzbiecie Małych Pienin jesteśmy 40 minut później, tutaj kolejny posiłek (jeżeli komuś zostały kanapki) i ruszamy niebieskim szlakiem w stronę Wysokiej, po drodze mijając stada krów i owiec.Radziejowa i Wysoka - 26

Docieramy tam po 19:00, jesteśmy sami na szczycie, robimy kilka zdjęć.Radziejowa i Wysoka - 32

schodzimy zielonym szlakiem przez Homole, na parkingu meldujemy się o 20:20.