Od Radziejowej do Jaworzyny Krynickiej–weekend w Beskidzie Sądeckim

W ramach nadrabiania zaległości związanych z kompletowanie Głównego Szlaku Beskidzkiego postanowiłem przejść odcinek od Rytra do Krynicy. A ponieważ byliśmy w Rytrze dzień dłużej niż potrzeba, wybraliśmy się jeszcze na Radziejową

Pierwszy dzień rozpoczynamy niebieskim szlakiem w Rytrze (9:40) , przy czym jak tylko to jest możliwe zmieniamy szlak na żółty, który mocno pokrywa się ze ścieżką przyrodniczą “Rogasiowa Ścieżka” (10:25). Oczywiście nie udaje się na ten szlak wskoczyć od razu na początku, po nieudanej próbie przejścia przez bród korzystając z GPS w końcu trafiamy na ten – jak się okazało – bardzo dobrze oznakowany żółty szlak.

Szlak mocno się wspina, ale w końcu dochodzimy do niebieskiego rowerowego, który przecina czerwony szlak na szczyt (12:30).Radziejowa - 5

Na szczyt docieramy o 12:50, krótka sesja zdjęciowa na wieży, gdyż wieje i jest zimno.

Radziejowa - 10

Potem ruszamy dalej czerwonym szlakiem do Przehyby (14:25).

Radziejowa - 26

Tam żurek i ruszamy z powrotem, gdyż za niecałą godzinę jest zachód słońca, a drogowskazy pokazują ponad 3 godziny do Rytra. Więc schodzimy szlakiem niebieskim, po drodze robiąc kilka zdjęć zachodzącemu słońcu.

Radziejowa - 32

Następnego dnia jednym z pomysłów było wyjście na wschód słońca. Jakkolwiek po zasięgnięciu niezależnej opinii oraz po nocnej walce ze stadkiem myszy (nie lubię jak jakiś zwierz mi zjada moją czekoladę przygotowaną na następny dzień czy też wchodzi mi na głowę kiedy śpię ) rezygnujemy z tego pomysły. Na czerwony szlak ruszamy o 6:45. W przypadku tej wycieczki będzie to jedyny kolor szlaku, jaki będzie nam towarzyszył.

Więc zostaje wymiana miejsc, które odwiedziliśmy. Najpierw wspinamy się błotnistą ścieżką, docieramy do schroniska Cyrla o 7:55. Nie zatrzymujemy się, jest trochę wcześnie. Na Hali Pisanej jesteśmy o 9 rano – niestety zero widoków, zasłania je mgła.

Radziejowa Jaworzyna - 3

W schronisku na Hali Łabowskiej (10:00) jemy śniadanie i ruszamy dalej, sugerując się wskazaniem drogowskazu , który twierdził że jeszcze 5,5 godziny do Krynicy. W międzyczasie nieco się rozpogadza, więc na Runku jesteśmy nieco później niż zakładaliśmy (12:15). Radziejowa Jaworzyna - 6Chwilę później znowu niebo zasnuwa się mgłą ale też jesteśmy na Jaworzynie Krynickiej (13:05).

Radziejowa Jaworzyna - 10

Wracamy się posilić do schroniska na Jaworzynie Krynickiej (nieprzyjemne miejsce) i schodzimy dalej do Krynicy czerwonym szlakiem (15:44).

Radziejowa Jaworzyna - 11

W ciągu dwóch dni przechodzimy więc 62,5 km (29 km + 33,5 km) w czasie 17 godzin (8+9 godzin), odpoczywając przy tym jakieś 3 godziny (plus oczywiście nocleg) i pokonując 2930 metrów przewyższeń(1300+1630).