Sprzęgło Spec Stage 3+ do Seat Leon 1.8 TSI

Po kilku latach ktoś w końcu zadbał o użytkowników silnika 1.8 TSI ze skrzynią 02S. Przypadkiem trafiłem na informację o dostępności mocnego sprzęgła do mojego samochodu przeglądając strony SPEC http://www.specclutch.com/, a dokładnie tutaj: http://www.specclutch.com/cars/Seat/Leon/2008/Single

Po krótkiejwymianie maili zdecydowałem się na zestaw Stage 3+, który ma wytrzymać ponad 400 Nm (porównując ze sprzęgłami do starego leona o tej samej średnicy i technologii powinno wytrzymać 408 Nm). W zestawie jest koło zamachowe jednomasowe SA21S-3 oraz tarcza i docisk SV213F-3 (Stage 3+).

Sprzęgło zamówiłem z pośrednictwem polskiej firmy, czekałem na nie ponad miesiąc. Ale w końcu jest, całość wygląda bardzo ładnie i profesjonalnie:

 

IMGP5852IMGP5853

Z góry i z dołu wygląda tak. Warto zauważyć, że jest wypukłe po stronie koła zamachowego oraz “słoneczko” nie wystaje poza obrys sprzęgła.

IMGP5868IMGP5869

W porównaniu z normalnym sprzęgłem z kołem zamachowym dwumasowym wygląda tak – jest znacznie węższe:

IMGP5860

W porównaniu do normalnego sprzęgła z kołem zamachowym dwumasowym jest 1,5kg lżejsze:

IMGP5865IMGP5866

Porównując grubość widać, że jest o wiele cieńsze:

IMGP5873

Ponieważ nowe sprzęgło jest cieńsze, to musi być do niego inne łożysko wyciskowe – po lewej oryginalne łożysko, po prawej łożysko do sprzęgła SPEC

IMGP5877

Tarcza sprzęgła na kole zamachowym:

IMGP5878

I porównanie wielkości tarczy sprzęgła – jak widać tarcza jest około 1,5 mniejsza, jakkolwiek ma więcej materiału ciernego, gdyż dochodzi głębiej do osi.

IMGP5880

Teraz czekam na montaż :)