Korekcja wskazań prędkościomierza cz.2
Ponieważ po ustawieniu kodowania na 7 licznik zaczął mi zaniżać prędkość (przy 100 km/h pokazywał 98 km/h) zmieniłem kodowanie o jedno oczko w dół, na 6. Dalej mi się wydaje, że zawyża, zmienię na 5. Przy okazji tabela zależności wartości ustawienia kodowania i sposobu prezentacji prędkości. Czyli wartości teoretycznie 5 i 1 powinny dawać najlepsze rezultaty. W praktyce ustawienie na 5 powoduje znaczne odchyłki. Testowałem też wartość 3 i jest podobnie. Jedyna nadzieja w wartości 1 – jeżeli odchyłka będzie za duża to wracam do 6.
Tak wygląda tabela teoretyczna:
7 | 97,00% | 22532 |
6 | 98,44% | 22420 |
5 | 99,94% | 22304 |
1 | 101,46% | 22188 |
2 | 102,94% | 22076 |
3 | 104,49% | 21960 |
4 | 106,00% | 21848 |
W rzeczywistości ta tabela wygląda tak (aby ją utworzyć należy zmieniać cyfry z kodowaniu licznika i odczytywać wartości z kanału 201 i 202) – podejrzewam, że wartość ta zależy od konkretnego modelu licznika:
7 | 24356 | 1776 |
6 | 23824 | 1812 |
2 | 22608 | 1912 |
1 | 22368 | 1932 |
3 | 22216 | 1948 |
5 | 21741 | 1988 |
4 | 21284 | 2032 |
W tej chwili dla opon 225/45R17 mam ustawione wartość 2 – i różnica wskazania GPS i prędkościomierza to około 5%