Volkswagen Golf 7R DSG – Stage 1
Prędzej czy później nadchodzi moment, kiedy przestają wystarczać fabryczne osiągi i trzeba w samochodzie coś poprawić. Ze względu na to, że właśnie kończyła się standardowa gwarancja postanowiłem zrobić bezpieczne zmiany jednostki napędowej – czyli Stage 1. Ze względu na dobre doświadczenia wybrałem oczywiście Patryka i CompSport. Poniżej wykres i filmik z przyśpieszania.
Przy okazji zmierzyłem moc silnika po dwóch latach i 35kkm – okazało się, ze moc jest identyczna (a nawet nieco większa) jak dwa lata temu.
Wykres po zmianach poniżej. Zmiany nie są jakieś bardzo ekstremalne – najbardziej zmienił się przebieg momentu – stosunku do serii przybyło prawie 100 Nm momentu i tylko 55 KM. Auto oczywiście mocniej przyspiesza i daje większą frajdę z jazdy – nie jest już takie łagodne jak przed modyfikacją.
Wykresy nie jeżdżą, tak więc filmik z przyśpieszania na niemieckiej autostradzie poniżej. Jak na razie jest trochę problem ze startem, bo na suchym zrywa wszystkie cztery koła, pomimo ograniczonego momentu na pierwszym biegu. Niestety nie mam pomiarów robionych RaceLogic, ale przy okazji zrobię.