Sprzęgła w silnikach 1.8 TSI
Otóż to krótkim rozpoznaniu wygląda na to:
- Koło zamachowe dwumasowe jest mocowane do wału za pomocą 8 śrub – jest co cecha wspólna wszystkich silników TSI zarówno 1.8 jak i 2.0 (CCZ, CAW, BZB, BYT, CDA)
- Sprzęgło (tarcza, koło zamachowe dwumasowe, docisk) dla 1.8 BYT/BZB/CDA ma średnicę 230 mm w przypadku występowanie ze skrzynią z rodziny 02S JVX/KVT/MDP/MUF/MUE/NMY czyli w przypadku kiedy napędzana jest jedna – przednia oś
- Podobno jeżeli 1.8 TSI współpracuje z napędem na obie osie 4×4 to podobno występuje w kombinacji ze skrzynią 02Q czyli sprzęgło ma rozmiar 240 mm – czyli w takim wypadku można stosować sprzęgła i koła zamachowe od 2.0 TSI CAW lub CCZ (nie można z BWA/BWJ ze względu na różnicę w ilości śrub na wale)
Ostatnio pojawiło się sprzęgło ze sztywnym kołem zamachowym, więcej informacji tutaj