1.8 TSI/TFSI BZB Stage3 – decydujące starcie
Dzięki na szczęście drobnej awarii silnika (pękniecie przewodu paliwowego) zostałem zmuszony to wymiany tarczy sprzęgła (została zalana benzyną). A skoro wymieniać, to od razu na lepszą. A skoro jest lepsze sprzęgło i zapas doładowania na turbosprężarce, to warto to wykorzystać.
Po kolejnym strojeniu w CompSport wyszło 330 KM i 400 Nm. Więc całkiem niezły wynik jak na silnik, który ma oficjalnie 160 KM i 250 Nm … Na turbo i pompie paliwa jest jeszcze zapas, ale celem był bezpieczne wystrojenie, a przy tej mocy 10 KM nie robi już różnicy.
Wykres poniżej:
Wszystkie zmiany w silniku to:
- Turbo k04 z s3/Cupra + zabawa z DV
- S3 Intercooler
- wydech MG – 3cale downpipe i 2.75cala cat back ze sportowym katalizatorem
- strojenie CompSport
- sprzęgło ZF Sachs Clutch Kit – Custom Made/Reinforced – niestety ślizga się i trzeba będzie je wymienić … (zastosowałem sprzęgło spec stage 3)