1.8 TSI/TFSI BZB Stage3 – decydujące starcie

Dzięki na szczęście drobnej awarii silnika (pękniecie przewodu paliwowego)  zostałem zmuszony to wymiany tarczy sprzęgła (została zalana benzyną). A skoro wymieniać, to od razu na lepszą. A skoro jest lepsze sprzęgło i zapas doładowania na turbosprężarce, to warto to wykorzystać.

Po kolejnym strojeniu w CompSport wyszło 330 KM i 400 Nm. Więc całkiem niezły wynik jak na silnik, który ma oficjalnie 160 KM i 250 Nm … Na turbo i pompie paliwa jest jeszcze zapas, ale celem był bezpieczne  wystrojenie, a przy tej mocy 10 KM nie robi już różnicy.

Wykres poniżej:

 

Wszystkie zmiany w silniku to:

  • Turbo k04 z s3/Cupra + zabawa z DV
  • S3 Intercooler
  • wydech MG – 3cale downpipe i 2.75cala cat back ze sportowym katalizatorem
  • strojenie CompSport
  • sprzęgło ZF Sachs Clutch Kit – Custom Made/Reinforced – niestety ślizga się i trzeba będzie je wymienić … (zastosowałem sprzęgło spec stage 3)